Saturday, September 13, 2014

Chitzen Itza, Uxmal and Ik Kil Cenote


Dziś krótki zbiór zdjęć z wyprawy do Chitzen Itza, Ik Kil Cenote i Uxmal. Pozostałości po miastach Majów i cała kultura Jukatanu utkwiła mi głęboko w pamięci. Uxmal, podobnie jak Chitzen Itza, klasyfikowane są jako główne miasta wspomnianej cywilizacji. Nie bedę rozpisywała się o historii tych dwóch przepięknych miejsc ponieważ jestem pewna, że wujek Google jest lepszym źródłem informacji na ten temat. Mam jednak nadzieję, że moimi foto-publikacjami przekonam niejedną osobę, że Meksyk to miejsce, które warto odwiedzić. 

Jeśli chodzi o cenoty, słowa są zbędne. Według opisów geologów są to studnie krasowe utworzone w skale wapiennej, dla mnie jednak- każda z cenot to cud świata. Przed podróżą zaplanowałam zwiedzanie przynajmniej 8 studni, jednak jak okazało się na miejscu, do większości z nich można dostać się jedynie w sprzęcie do nurkowania. Jako początkujący płetwonurek nie byłabym jeszcze w stanie przedostać się do najpiękniejszych grot, jednak na szczęście niektóre z nich mogłam sfotografować bez konieczności zakładania pianki i płetw. Mój faworyt to oczywiście Ik Kil Cenote- jeden ze znaków rozpoznawczych Jukatanu. Jeśli macie jakiekolwiek pytania odnośnie wspomnianych miejsc, czekam na Wasze maile. 



3 comments

  1. Masz rację - swoimi zdjęciami oraz opisem Twojej podróży przekonałaś mnie do Meksyku. Nigdy nie myślałam o tym, aby go odwiedzić, ale jeśli będę miała taką okazję, to na pewno z niej skorzystam :). Pozdrawiam i czekam na kolejne wpisy :).

    ReplyDelete

(Your IP-Address will be registered. Comments which are seen as offensive towards me or people close to me will be deleted. Spam and link-filled comments will be removed.)